Hogyan dolgozz együtt a webdesignerrel, grafikussal? - KesCsi DESIGN

Hogyan dolgozz együtt a webdesignerrel, grafikussal?

Elgondolkodtál már azon, hogy hogyan definiálnád a vállalkozásodat mondjuk 3 szóban? Nem olyan egyszerű, igaz? Megtalálni a lényeget, ami pont azoknak az embereknek szól, akik a Te célcsoportodat alkotják. Meghatározni azt, ami megoldás az ő problémájukra. Kitalálni azt a terméket, ami pont az ő hiányérzetüket elégíti ki. Vagy fordítva egy terméknek/szolgáltatásnak meghatározni a célcsoportot nagyon nehéz.

Lényegében a logó és a weboldal tervezés is ilyen. Azt az érzést, hangulatot, hitvallást szeretnénk átadni egy “kis emblémával” vagy egy honlappal, amit a vállalkozásod képvisel. Ahhoz, hogy ez működni tudjon nagyon fontos az együtt gondolkodás a tervezés során, főleg a folyamat elején. Hiszen tényleg olyanra szeretnénk tervezni mindent, amit Te is valóban magadénak, a saját “gyermekednek” érzel majd. Emellett ne feledkezz meg arról sem, hogy a logó, az arculat kialakítása vagy egy honlap hosszútávú befektetés, ami hozzátesz a szolgáltatásodhoz, termékedhez. Ezzel is hozzájárulhatsz ahhoz, hogy a piacon egyedivé tedd magad. Adja magát ilyenkor mindig a kérdés: “Nah, de milyen áron jutok hozzá egy weboldalhoz? Mennyibe kerül egy logó megtervezése?” És a válasz az örök klasszikus. Ez számos dologtól függ: mi a weboldal célja, hány aloldal/menüpont lesz, egyedileg fejlesztett vagy sablonra épülő weboldalt szeretnél? Logónál sem mindegy, hogy csak logót szeretnél vagy az egész arculatot szeretnéd felépíteni mellé. Ami szerintem lényeges, hogy egy – a vállalkozás szempontjából – ilyen fontos tényezőben nem szabad , hogy csak az ár döntsön. Próbálj meg tényleg hosszútávú befektetésként tekinteni rá és máris az ár-érték arány az, amit vizsgálhatsz.

Amikor egy weboldal vagy logótervezés elkezdődik, én többek között éppen ezt a néhány szót kérem az ügyfelektől. Ha meg tudod fogalmazni azt, hogy mi a vállalkozásod profilja, meg tudod határozni a célcsoportodat, már majdnem nyert ügyünk van. Ugyanis minden erre épül.

Az első tervek azokra az információkra épülnek, amit Te megosztasz a vállalkozásoddal kapcsolatban.

Mielőtt bármilyen tervezés elkezdődik számos dolgot kell egyeztetni. Hasznos ilyenkor végigmenni az összes olyan kérdésen, ami már az elkészítendő termékkel kapcsolatos. Ezek alapján készül el a brief, egy összefoglaló. Ez a közös munka alapja. A kérdéseket én mindig hozom, de nem baj, ha Te sem érkezel felkészületlenül a megbeszélésre.

  • Ha van elképzelésed vagy olyan honlap, embléma, ami tetszik, azt nyugodtan hozd el. Ha találsz közben olyan képet vagy képi anyagot, aminek a hangulata, színe megérint, olyasmi, amit társítani tudsz a saját fizikai vagy virtuális termékedhez, szolgáltatásodhoz, az is rendkívül hasznos.
  • Ugyanígy sokat segíthet, ha ellenpéldákat hozol. Jó az, ha meg tudod fogalmazni, mi az, amit biztosan nem szeretnél. Ugyanis a beszélgetés után biztosan elkezdenek kavarogni a gondolatok a webdesigner, grafikus fejében, már elkezdi a tervezést, de könnyen lehet, hogy éppen valami olyasmi jut eszébe, ami neked egyáltalán nem tetszik. Ugye, hogy egyszerűbb, mindenki dolga, ha nem kell ezekkel felesleges köröket futni?
  • És ne felejtsd el, hogy a kérdésekkel egymást is előrébb tudjuk vinni a gondolkodásban. A kommunikáció fontos! Kérdezz nyugodtan! Nincs rossz kérdés.

 

Mi az, ami még segítheti a hatékony együttműködést?

Ha előre egyeztetünk mindent, amit csak lehet.
Egyrészt, biztosan Te is észrevetted már magadon, hogy több lehetőség közül nehezebb a választás. Másrészt, ha nincs meghatározva a változtatási körök száma, bárki képes egy végtelen ciklusba kerülni, ahol szárnyalnak ugyan a gondolatok, de elveszik a kezdeti lelkesedés.
Hiszem azt, hogy ha a folyamat elején a lehető legrészletesebben átbeszélünk mindent, akkor logótervezésnél 2 változtatási kör és 2-4 logóváltozat elegendő lehet a végleges változat megalkotásához. Persze van olyan is, hogy mégsem elég. Természetesen ebben az esetben is tovább lehet módosítani a felmerülő többletköltséget előre leegyeztetve.
A weboldal természetesen más, de ha már a tervezés elején meg tudod fogalmazni a honlap célját illetve rendelkezésedre áll a tartalom, amit szeretnél az oldalon elhelyezni sokkal gördülékenyebben és gyorsabban mehet a közös munka.

Dolgozzunk együtt!

Írj nekem, dolgozzunk együtt!